Ndege (vliegreis)

20 november 2016 - Schiphol, Nederland

3 uur de wekker, 5 uur op Schiphol en vanaf 7 uur in de lucht. Het was wel een vroege dag maar we (Sem en ik) wisten waarvoor we het deden. De vlucht heeft in totaal 12 uur geduurd, dit is inclusief stop in Zürich en een tankstop in Nairobi. We hebben een prima vlucht gehad en lande om vijf over 10 plaatselijke tijd, wat 2 uur later is dan in Nederland.​

Nadat de visums op orde waren en de bagage van de band gehaald was zijn we doorgegaan naar de uitgang waar Mohamed op ons aan het wachten was. Mohamed is de begeleider van WorkTheWorld in Dar es Salaam.

De warmte was meteen voelbaar want met een temperatuur van 27 graden met lange broek en trui aan. Maar de rijstijl die deTanzanianen hebben maakt je lichaamstemperatuur niet minder warm. Dat was ook gelijk het eerste wat ons opviel, ze reden aan de linkerkant van de weg, dwars door rood, zonder helmen op scooters, ontweken mensen die op de weg lopen midden in het donker en zo zijn er nog meerdere bizarre gewoontes.

Eenmaal aangekomen op delocatie waar wij de komende 10 weken zullen verblijven hebben we een korte tour gehad en nadat de koffers uitgepakt waren snel gaan slapen.

Uitzicht boven de Alpen

1. Pieter:
    21 november 2016
    Eerste verhaal van een mooi avontuur!!
    Have fun heren⚡️
  2. Annemieke: