Siku ya tatu Zanzibar (derde dag Zanzibar)

4 december 2016 - Zanzibar, Tanzania

Foto van timelaps zonsopkomt ZanzibarDe wekker ging om 5.30 uur want we Adel, Sem en ik wilde de zonsopkomt zien en ik wilde er een timelaps van maken. 5.30 uur was wel vroeg maar het was het allemaal compleet waard. Na alles te hebben klaargezet en ingesteld te hebben op de juiste modus, waren we er klaar voor. Rond 6 uur kwam dan eindelijk de zon op en hadden we prachtig uitzicht aangezien we aan zee zaten en de zon uit de zee zagen opkomen (zie 'timelaps zonsopkomst (Zanzibar)' onder ‘video’s').

Na deze timelaps te hebben gemaakt, zijn we nog even de zee in gegaan om te zwemmen en daarna nog het zwembad om een paar baantjes te trekken.

Het ontbijt was weer heerlijk en uiteraard met ei, verse watermeloen sap en fruit.

Na het ontbijt zijn we onze spullen gaan inpakken want rond een uurtje of 10 zouden we uit checken, dus dat hadden we allemaal gedaan. Echter zou onze taxi rond 12.30 komen dus moesten we ons nog vermaken, tot die tijd mochten we ook gewoon in het zwembad blijven, dat vinden ze hier allemaal helemaal niet erg. Sem en ik kwamen toen op het idee om naar een zandbank te gaan lopen die verderop in de zee was. Het leek allemaal niet zo’n groot probleem tot we allebei op zee-egels gingen staan. Zee-egels stekels in Sem zijn voetDat is behoorlijk pijnlijk dus we konden weer omdraaien en terug om de stekels eruit te halen.

Ik had maar 2 stekels in mijn voet die relatief dicht aan de oppervlakte lagen. Sem daarin tegen had wel meer stekels en zaten ook dieper. We zijn door de medewerkers van het hotel geholpen met de stekels eruit halen.

Nadat we zo goed als stekelvrij waren, was de taxi er ook inmiddels en konden we vertrekken richting Stonetown, de hoofdstad van Zanzibar. StonetownIn Stonetown hebben we ongeveer 1,5 uur rondgelopen en rondgekeken. Stonetown ligt aan de westelijke zijde van Zanzibar. Ik had verwacht dat het er niet erg vervallen uit zou zien aangezien het wel een plek is waar je veel toeristen zou verwachten. Dit was niet het geval, het zag er redelijk oud en slecht onderhouden uit. Ook is het zo dat wanneer je daar de taxi uitstapt je zo’n beetje aangevallen wordt door allemaal guides die je willen rondleiden over het eiland, als je nee tegen ze zegt lopen ze nog een enorm stuk met je mee net zolang tot je doet alsof ze niet bestaan.

Zanzibar Ports Corporation Ferry TerminalEenmaal terug bij de taxi zijn we doorgereden richting de ferry om richting Dar es Salaam terug te gaan. Dit keer geen porters gebruikt want die vonden we toch te opdringerig en het ging allemaal prima.

De boottocht van 90 minuten hadden we gehad en we gingen de boot uit om op zoek te gaan naar onze taxichauffeur waarmee we hadden afgesproken dat hij ons zou wegbrengen en ophalen. Dat klinkt allemaal heel makkelijk, nou zodra je door de uitgang van de ferry komt, lijkt het net alsof je een soort president bent, het staat helemaal vol met taxichauffeurs, verkopers en auto’s sommige die proberen je zelfs uit de rij te trekken om te vragen of je een taxi nodig hebt of wat wilt kopen, met een beetje duwen en trekken is het uiteindelijk toch gelukt om door die hele mensenmassa heen te komen en hadden we wonder boven wonder onze taxichauffeur snel gevonden.

Toen we terug in het WorkTheWorld house waren was iedereen helemaal gesloopt, we hebben avond gegeten en hebben nog wat foto’s en video’s laten zien aan de studenten die niet mee waren naar Zanzibar en zijn tenslotte gaan slapen.

1. Martin Kamminga:
    11 december 2016
    Jullie hebben allemaal een onvoldoende!!!
  2. Rietje en Jim Krak:
    12 december 2016
    Jambo rafiki Yves,
    Weer drie prachtige reisverhalen en mooie foto's!
    Wat een geweldige ervaringen doe je op, voordat je start met je werk, ook daar zijn wij benieuwd naar.
    Salamu mzuri, Jim en Riet